27 Mart 2014 Perşembe

Valëza e vogël & Serenadë

Bir kitap çıkartma fikri doğduğu günden beri çekinmişimdir kendimden, yazı paylaşılırsa içinden geldiği gibi karalama sınırlarından çıkmış gibi hissederdim başta,insan içindekileri sesli söyleyebilse zaten, yazı olmazdı diye satırlarda gizleniyorum sanırdım, oysa ki tek hedefim saf bir ben bırakmakmış kelimelerle, en büyük söz yazıyla söylenirmiş aslında.
7 yaşından beri yazıyorum ,ilk şiirim aynı sene  bir okul dergisinde yayınlanmıştı.
En sevdiğim çiçeklerden başlamıştım yazmaya "Menekşeler"sonradan öyleden bir sevgi seli aldı başını gitti... 
2009 senesinde şiirlerim resmi  olarak bir kitaba basıldı "Valëza e vogël" ismin türkçeden çevirisi "Minicik dalga"...etrafımdaki bütün güzellikleri bir deniz dalgası kadar serin aynı, zamanda sıcak bulurdum belirli bir dal ayrımcılığı yok kitabın içinde genel konusu"Sevgi",sevdiğim insanlar ,hayallerim, doğanın sevdiğim güzellikleri, mevsimleri .... Böylece bu kitap sayesinde sevdiğim her şeye herkese birer şiir hediye etmiş oldum, işte böyle yorumladım ilk çırpınışlarımı.34 şiirden oluşan 46 sayfalık ismi kadar minicik bir kitap işte hiç büyümeyecek küçük bir çocuk gibi.Çocukluk şiirleri,kardeşlerimize küçüklerimize öğretebileceğimiz türden,zaten kendim yazarken çocukmuşum daha ne olsun. :) 
2012 yılında ise kendime farklı bir deneyim çıkartmak isteyerek,günlük türünden bir roman yazmaya karar verdim.Yazarken tek başına hayat verdiğim hayali karakterler tanıdım,hiçbir zaman uzun bir günlük serüveni olmayan yaşantımın içinde, hayali bir karakterin günlüğünü yazdım ,Serenadë-Serenad.
İlk başta bir aşk hikayesi gibi görünen fakat genel ana teması İntikam olan,hayatın bize karşı intikamı her şeyin dönüp dolaşıp aynı yere nasıl geldiğini açıklamaya çalışan 150 sayfalık bir hikaye.
Gerçek yaşantımla çokta zıt olan bir roman hayali bir hikaye ama gerek duygu açısından,ismi veya bir yerlerden her yazdığımı doğrudan kendi hayatımdan bir şeyler ile bağlarım.
Yazdıklarıma yorum yapma başlığı  gibisinden de ilk defa yazıyorum,boş kalan "Çeviri"kategorisinin ilk konularından biriydi bu.Daha blogger dünyasına katılmadan önce düşündüğüm bu fikir esnasında bir hayalimi de burada sizlerle gerçekleştirmiş olacağım .Bir arnavutum ve türkçe hiçbir eğitim almadım dilim farklı yazdıklarımda aynı şekilde arnavutçadan.Sayesinde bugün türkçeyi kendi dilim kadar sevdiğim Anneannem türktür.Türkçe eğitim almamamı engel görmedim hiç yazmaya daha belki türkçe kitap çıkartmadım bu yüzden bu gün bu hayalim için bir adım atmayı düşünerekten bu serüvenime çeviriyle başlamaya karar verdim.Öncesine Pozitif Manyak öz kardeşim gibi  tanımladığım insana armağanım olsun bu başlık zaten söz vermiştim,sonra buraya gelir gelmez Deeptone ona da sözüm vardı ne zamandır,Ceren ablamda aynı şekilde kısaca buradaki herkesle paylaşmış olacağım.Bu günkü yazımda her iki kitabımın ön sözünü çevirip diğer gelecek başlıklarda da 3-5 şiir çevirisi yazarım her seferinde :) Belki bir gün çeviri gerektirmeyecek düpedüz türkçede yazdığım bir kitabım olur kim bilir... :)


Minicik dalga 

(Valëza e vogël)


Yüreğimin kıyısına vurdu
minicik bir dalga,
korkmuş,ürkmüş bir şekilde.

Sokulu verdim yavaşça yanına,
ne söylemek istediğini anlamak istedim.
Zavallımın şiirseldi sohbeti,
ne hoş konuşuyordu duyguları.

Acılarımı dindireceğim -dedi,
artık her bir kıyıya çarpmayacağım...
Sessiz olacağım ,düşlerim konuşacak benim.
Ne itiraflar duymuş , içindekilerini dökmeye gelen
herkes bu denize, onu anlatıp durdu bütün bir vakit boyunca.

Minicik dalga son bir kez çarptı yüreğimin kıyısına,
bütün anılarını yıkadı attı üzerinden.
Belki artık yaşadıklarının bir ismi yoktu
ama duyguları hala olduğu yerdeydi,
dalganın ardından bıraktığı kırıntılardı hisleri.






Serenad-(Serenadë)

"Aşk dediğin saftır, onun hayatın kötülükleri karşısında bir tanımı, savaşabilme, önleyebilme gücü yoktur, sevmeyi bilir sadece, tertemiz olabilmeyi, bu yüzdendir tehlikenin eşiğinde olma ihtimalinin her gün daha büyük olması :berraklığı...
Benim buradaki tek sorumluluğum anlatmaktı o notalar zaten hep vardı ,sadece sessizlikte hayat bulmayı bekliyorlardı ,masum bir aşk melodisini çalmayı.

Hayatta başarıların zirvesine vardığımızı düşündüğümüz an ,tepe takla bir kayboluşun derinliğinde buluruz kendimizi.
Yaşantımız bazen bir şarkıya benzer,çok sevdiğimiz bir şarkının içinde notalar nasıl kendiliğinden bağlı çalıyorsa , uçurumlar kadar uzaklaşabilme ihtimalide vardır, aynı müziğin sona yaklaşması gibi.Daha az önce yüksek bir sesle dinlediğin bir şarkının bir kaç dakika sonra yerini sessizliğe vermesi gibi.Hayatın tek farkı, bu yaşamın tekrarı olmuyor o notalar tekrar-tekrar aynı müziği çalmıyor.Tek çağırış artık sessizlikti, notalar çaresizdi...Diğer aşk şarkılarına göre acımasızdı bu Serenad, hayatın bir oyunuydu bu Jon ve Roza'ya karşı .İlan edilen bir zafer ve bu şarkının ismiydi geride kalan kırıntılardan: Bir Serenadın kaybedebileceği hikaye..!"  









38 yorum:

  1. Ay ablam! Ne güzel yazmışsın,bayıldım ikisine de tabi sen yazarsında güzel olmaz mı? :))
    Olur bir gün Türkçe kitabında,olsun hatta bayıla bayıla okuruz biz :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elimden geldiğince didindim tatlım ne olacak asıl daha güzellerini senin yazmanı bekliyorum ben :))
      Türkçe kitap ve ben kimbilir kaç yaşında olurum o zaman çok çalışmak lazım çok :)

      Sil
  2. Yok yok birkaç kez okuycam iyice özümseyip öyle yorum bırakıcam ..:)Ama çok sevindim bunu bil dizelerini görünce! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel bir sürprizim daha var ama umarım o dahada bir gülümsetir mutlu eder :))

      Sil
    2. Bu ara izledim sende izlersen http://www.tekparthd.com/profesyonel-profesionalac-izle.html

      sizin ülke yakın tarihini de içeriyor.

      Sil
    3. Bende bu hafta içinde izlemeyi düşünüyordum deep tiyatro oyununu izlemiş oda filmini önermişti :)
      Saol ablam yorumunu görür görmez izlemeye aldım Belgrad-Sırbistan eski Yugoslavya içerikli :)

      Sil
  3. profesyonel adlı bir oyun yazdım. sırp. onun kitabını oku bence ya da filmini izle. çok önemli. hem de senin oralar işteee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuyorum bütün yazıları yorum bırakmak ancak hafta sonları kısmet oluyor böyle :/ fikrimi orada söyleyeceğim :)

      Sil
  4. heyyy! kitlendim kaldım,lise öğrencisi!
    bazıları yolunu çizerek dünyaya geliyor,okuduklarımdan çok etkilendim.
    deep sayesinde seni buldum,takipteyim.
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygulandım ya...ne güzel sözler bunlar utandım şimdi :)
      Deep sayesinde çok güzel insanlar tanıdım onlardan birisiniz sizde ,yazılarınızın okuyucusu olmaya çalışıyorum öğrencilik halinden vakit buldukça.Hoşgeldiniz sizde tekrar sefalar getirdiniz,sevgilerimle :))

      Sil
  5. 7 yaşından beri yazmak? Azim derim, valla helal olsun. Çok güzel bir gönderi olmuş, ellerine sağlık.

    ehe, bana da beklerim;
    http://kardadusenpenguen.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel sözleriniz adına teşekkür ederim ,takipteyim :))

      Sil
  6. vay canına insanın ne olacağı küçüklükten belli oluyor gerçekten
    ben 7 yaşındayken kalemi zor tutardım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülümsetti yorum baya ,benimde annem yazımı anlayamazdı o yaşta ya :))
      Teşekkürler bu güzel yorumunuz için :)

      Sil
  7. Ayyy ne kadar güzel bişey 7 yaşından beri yazmak. :) Türkçe kitabın olduğu an okumak istiyorum hemenceciik. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah ya nasip kısmet, umarım bir gün öyle birşey olur :)

      Sil
  8. 'oysa ki tek hedefim saf bir ben bırakmakmış kelimelerle',demişsin ya bunu fazlasıyla başarmışsın.
    7 yaşından beri yazılan 34 şiir o yaş için öylesine önemli ve büyük adımlar ki.Kararlılıkla mini bir kitaba dönüştürmen hele ona Minik Dalga adını vermen ne anlamlı.
    Bu da gösteriyor ki o yaşta yaşamı sorgulaman EQ gelişiminin ne denli hızlı geliştiğini gösteriyor..
    Ne olursa olsun yazmayı bırakma.




    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah ablam senin yorumların hep çok özel ve güzel :))
      "Minicik dalga" evet tam anlamıyla gerçekten çocukluğumu hatırlatan bir isim oldu bir de ilk olunca daha fazla anlamı oluyor. Bu güzel görüş alanın beni yeterince mutlu ediyor zaten başka ne diyebilirim ki ...

      Sil
  9. "o notalar tekrar-tekrar aynı müziği çalmıyo" ne kadar hoş kelimeler bunlar :)
    umarım yolun açık olur,yaşına rağmen bu kadar iyi olabilmek büyük başarı :)
    tebrik ediyorum içtenlikle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende bu hoş içtenliğinize karşılık sevgilerimle teşekkür ediyorum.
      Dilerim hepimizin gerek aynı gerek farklı yönlerde hep yollarımız açık olur .
      Başarılarımız gelecekte bize eşlik eden en iyi dostlarımız olsun :)

      Sil
  10. sen küçükken belirlemişsin napıcağını :) vayy be,imrendim şu an sana ama yok ben kitap çıkarsam yarısı yazım yanlışı olur :) batarım ben ya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak dikkat ettiysen bende çoğu yazımda daha fazla anneannemin yanında çocukluğumu geçirdiğimi belirtiyorum bundan dolayı hala kendi dilimde sorunlar yaşadığım oluyor yanlışa doğruya fazla takılma derim onlar öğreniliyor zamanla ister istemez :)

      Sil
  11. Şiirin çok hoşmuş, belki Türkçe bir şiir kitabı da olabilir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim .İnşallah diyeyim :)

      Sil
  12. Yazdıklarını okuduktan sonra uzun zaman kaldım öyle. Keşke dedim Türkçe olabilseydi öyle sevinirdim ki.
    Harika bir şey bu, yazabilen duygularını yazarak anlatabilen insanlara hayranım. Başarılarının artarak devam etmesini dilerim.
    Sevgili Ceren ve Sevgili Deep destek veriyorsa sorun yok bence :) ikiside çok sevdiğim insanlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke ya bende diyorum zaten ama vardır bir hayrı inşallah kısmetse bir gün oda olur bende umarım sevindiririm :)
      Güzel dilekleriniz adına teşekkür ediyorum .Evet şüphesiz ki her ikisi çok özel insanlar destekleride hepimize karşı ,kollamaları,arkamızda durmaları onlar gibi insanların hayatımızda oldukları için şanslı olmalıyız :) Tekrar teşekkür ederim güzel dilekleriniz,yorumunuz adına.

      Sil
  13. Teşekkürler Aslı cım o senin güzel yüreğin... her zaman sevgi dolu bir insansın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslı ama çok haklı ablacım iyiki varsın,iyiki varsınız :)

      Sil
  14. senin burda anlattıklarını öle çok seviyorum ki. kaç defa okudum anlattıklarını. şiirlerin masum konuları, romanın ne güzel konusu, türkçe, anneannen. yazman. yüreğin. temiz kalbin. hiiç değişmeeee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocukluk işte çocuk olmak masum olmaktır zaten o zamanlar duyduğun sevgiyi ilerde zaman siliyor dostlukar yerini değiştiriyor yakınların mekan tertemiz olan o yıllarda hissedilen duygular.
      Öyle kalınmıyor ama işte sen kalbindeki iyiliği görmüş olacaksın yazıda :)

      Sil
  15. işteeeee blogunda en önemli yazııın buuuuuu :))))

    YanıtlaSil
  16. şu anda çok şaşkınım. sizin de kitabınız varmış. tebrik ederim. hepiniz gencecik yaşta yazar olmuşsunuz. nasıl gurur verici. ben de çok yaşlıymışım gibi konuştum :) ama yine de epey büyüğüm sizlerden 39 yaşındayım. minicik dalga çok güzelmiş. bunları da paylaşabilir miyim sosyal medyada acaba?
    kitaplarınızı Türkçeye çevirmeyi düşünüyor musunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok memnun oldum bende güzel sözlerinız adına teşekkür ediyorum.
      Geç yanıt verdiğim için affınıza sığınıyorum.
      Ruhu genç kalanlardan olalım hep inşallah :)
      Elbette paylaşabilirsiniz istediğiniz gibi.Zaten şiirlere ulaşmışsınız ne güzel diğer kitabıda çevirmekte kısmet olur bir gün umarım. :)

      Sil
    2. Teşekkürler canım sevgiler.

      Sil
  17. ayyy ananeni öp çok çok yineee benim için her zamaaan :) menekşeler. minicik dalga. ya o dalga çok güzel. evet sensin ki işteee. minikken de şimdiki gibisin kii. jon ve roza. bi ara yaz kısa özetini amaaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biliyon mu ya onun yeri çok üstün bende diğer torunlardan gizli aşk yaşıyoruz :
      Tamam öperim :)
      Dalgalanıp duruluyorum işte doğduğumdan bu yana :)

      Sil